"Бременски музикант" вари българската бира "Каменица"
Ако човек е от Бремен, ще стане или музикант, или фен на “Вердер”, или пък ще разбира от бира, но…
Анкета

Оцветители, използвани в хранителната индустрия, водят до хиперактивност при децата, доказват учени. В изследването са включени 153 деца на три годинки и 144 на осем. Проучването се извършило по поръчка на Агенцията по стандартите в храненето във Великобритания от Университета в Саутхемптън.

До началото на изследването при никое от децата не е наблюдаван проблем, който да се свързва с хиперактивност. На децата в продължение на седмици им се давали чисти натурални сокове и сокове, в които били добавени натриев бензоат или оцветител. Промени във вкуса при добавяне на тези вещества не се усещат.
В много от случаите след като децата изпивали напитките с оцветител или натриев бензоат се повишавала тяхната активност, способностите им да се концетрират и внимават се влошавали, ставали прекалено импулсивни, появявали се и други симптоми за хиперактивност. При осемгодишните деца се приложил и специален компютърен тест за установяване на възможностите им да се съсредоточат в момента.
Най-силно въздействие имали жълтите оцветители Е110, вишневият азорубин Е 112, който най-често се използва в желатиновите продукти, тартазин Е 102, червените оцветители Е 124 и Е 129, както и консервантът натриев бензоат Е 211. Тези вещества се съдържат във всяка втора напитка на пазара.
Ръководителят на изследването проф. Джим Стивънсън е сигурен, че съчетаването на някои оцветители и консерванти на основата на натриев бензоат причиняват хиперактивност при децата. Това обаче не означава, че хиперактивните деца ще подобрят състоянието си само като им се забрани да консумират напитки и храни, съдържащи тези вещества, тъй като причините за тяхното състояние са други.
Това разстройство при детето може да се прояви вследствие на обстановка и средата, протичане на бременността, прекаляване с консумацията на захарни изделия, наследственост.

Жан Пол Готие е новият творчески директор на Diet Coke (диетичната версия на най-известната Кола). Именитият дизайнер ще изрази уникалното си виждане в новия дизайн на бутилките и кеновете на марката и също така ще участва в три промоционални филмчета, в които ще играе терапевт, журналист и детектив.
Дизайнерът сащо така ще помогне за развитието на нови концепции за ракламните кампании на марката. Трите филмчета, които са първата фаза от сътрудничеството вече могат да бъдат видяни в канала на Diet Coke в YouTube.

Изследване сред 2500 души на възраст от 40 до 59 г. от Великобритания и САЩ установило, че пиенето на повече от 355 мл газирано на ден увеличава риска от хипертония.
Според британски лекари газираните напитки влияят зле на кръвното налягане, затова консумацията им трябва да се ограничава до максимум 1 чаша на ден.
Така че, ако искате да имате здрава сърдечно-съдова система, трябва да избягвате на само соленото, но и газираното.
Търси в статии
Полезни връзки
NETWORK Vision © 2008-2012