Анкета

Учените от Университета в Тексас A&M, експериментирайки върху плъхове стигат до извода, че редовен прием на сок от портокал и грейпфрут възпрепятства появата на остеопороза.
Остеопорозата е заболяване, което се характеризира с прогресивно намаляване на костната плътност.
Като цяло, болестта се развива след 50 години, най-честата проява е с фрактури на шийката на бедрото, прешлените и дългите кости. Изследователите, под ръководството на Фарзад Дейхим провеждат експерименти с 36 мъжки плъхове.
Половината от плъхове са били кастрирани за намаляване на мъжкия полов хормон тестостерон (намалените нива на тестостерона са характерни за по-възрастните мъже).
Една трета (6 броя) животни от тази група непрекъснато получават сок от грейпфрут, 1/3 - портокалов сок и 1/3 - обикновена вода. Другата половина на гризачите води нормален начин на живот и е контролна група.
Два месеца по-късно учените изследват състоянието на костната тъкан на животните. Установено е, че при плъхове, които са получавали сок от грейпфрут и сок от портокал, плътността на костите се увеличава и костите са по-силни от тези на техните роднини.
„Открихме, че както грейпфрута, така и сока от портокал повишава активността на антиоксидантите, които подобряват костната плътност” - казва един от авторите на изследването Бхиму Патил.
Антиоксидантите са витамини, минерали и други натурални съставки - те възпрепятстват развитието на рак, сърдечносъдови заболявания и инсулт, казват учените. В цитрусовите плодове се съдържат около 400 активни съставки, информира Патил.
Кой точно от тези компоненти, помага за увеличаване на костната плътност не е известно, но учените смятат, че това вещество е лимоноид. Експерименти с използването на лимоноид, както и изследвания върху женски плъхове са планирани в близко бъдеще, информира Бхиму Патил.

Рецепта за пресен плодов и зеленчуков коктейл.
Витаминна бомба
Необходими продукти за две порции:
400 гр зелени ябълки
1/2 връзка магданоз.
Начин на приготвяне:
Ябълките се обелват и нарязват...

Зеленият чай е чудесен заместител на кафето - ако сутрин вместо кафе пиете зелен чай, през деня тялото ви ще придобие... тен.
Захарта и сметаната, включени във всекидневното ви капучино, увеличават талията си, а със зеления чай вместо увеличаване на мазнините, в действителност намалявате тяхното количество.
Зеленият чай се отразява положително върху почти всики системи на човешкото тяло. Успоредно с проучванията за зеления чай нараства и цялостното му въздействие върху човешкото тяло.
Търси в статии
Полезни връзки
NETWORK Vision © 2008-2012