Анкета

Консумирате ли често кола?

Ползата от натурални сокове

Сред хората е разпространено мнението, че сокът е натурален и полезен продукт, който може да се консумира без ограничение. Оказва се обаче, че това не е точно така:

1. Често в соковете се съдържа много захар, а и калории. Установено е, че в опаковка от 250 г може да има съдържание на захар до 6 чаени лъжички. Един литър сок от грозде съдържа 1100 ккал, а 1 л ябълков сок - 900 ккал.

2. Върху някои напитки пише, че са произведени "без захар или "с ниско съдържание на захар". Има случаи обаче, в които за заместители на захарта се използват изкуствени подсладители, които, въпреки че не съдържат калории, не са по-полезни.

3. В голяма част от соковете има голямо съдържание на киселини, разрушаващи зъбния емайл. Киселите сокове извеждат калция от организма и затова трябва да сте много внимателни при употребата им, особено при остеопороза.

4. Голямото количество сок, поето за кратко време, може да предизвика хронична диария.

5. Съществуват редица противопоказания за употребата на сок: язвен колит, гастрити с повишена секреция, панкреатити, язва и други.

Истинските натурални сокове се срещат рядко и могат да бъдат разпознати по високата цена. Най-широко използваният начин за обработка и производство на сок е концентрацията.

назад ...

Един кен с енергийна напитка може да отрови дете

Пиенето на един кен енергийна напитка е достатъчно за едно дете да получи отравяне с кофеин, предупреди водещ лекар.

През последните три години, повече от 2000 деца на възраст под шест години са били откарани в болници в САЩ в следствие на отравяне от популярните напитки, разкри проучване. Техните симптоми включват сериозни сърдечни проблеми - включително нарушения на сърдечния ритъм - или неврологични проблеми като припадъци.

прочети повече ...

Енергийните напитки водят до недостиг на желязо в организма на младите

Все повече тийнейджъри страдат от недостиг на желязо, защото консумират твърде много енергийни напитки, предупреждават експерти.

Специалисти предупреждават, че кофеинът може да попречи на тялото да приема минерали, включително желязо. Недостигът на желязо засяга до 18 процента от жените, заради загубата на кръв по време на менструация.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии